Ami
AMI Kappers bestaat al meer dan 50 jaar. Ooit begonnen ze met één kapperszaak in Borculo, maar ondertussen is dat al uitgegroeid tot meer dan 100 salons. Met een eigen productlijn en vestigingen verspreid over het hele land zijn ze een bekende naam geworden.
Toen AMI Kappers in aanraking kwam met het Content Management Systeem Craft was er geen weg meer terug; tijd voor een Craft CMS website voor AMI!
AMI Kappers | Lekker in je haar
AMI Kappers is een franchise met op dit moment 106 salons in Nederland. Een prettige omgeving voor inspirerend haar advies, altijd in de buurt, met de beste vakmensen. Een aantal jaar geleden kwam het merk met haar eigen duurzame productlijn, IVY Hair Care. Met haar producten en diensten maakt AMI Kappers haar klanten weer blij met hun haar.
Van Magento naar Craft CMS
AMI Kappers kwam met Craft toen voor een ander bedrijf gewerkt werd aan een website. AMI werd verliefd op het CMS, hun eigen website was gebouwd door een externe partij in Magento, en de vraag ontstond of zij hun content kunnen beheren via Craft. Geen probleem natuurlijk, maar toen dat eenmaal gekoppeld was aan de bestaande website werd AMI nog enthousiaster. Tijd om het hele design opnieuw te bouwen in Craft CMS en Craft Commerce!
Een nieuwe website met afspraakmodule en inspiratietool
De nieuwe Craft CMS website was geknipt voor AMI Kappers. De website is merkbaar sneller, loopt beter en het fundament is stabieler. Daarbij is de webshop gekoppeld met het boekhoudsysteem AFAS, orderpicking software Wics en Paazl voor de bezorging, zodat alles geautomatiseerd wordt qua orderafhandelingen. Voor alle IVY producten realiseerden we bovendien een webshop met Craft Commerce
Een belangrijk punt binnen de website voor AMI Kappers was de mogelijkheid om online afspraken te maken. Tegenwoordig is het de normaalste zaak van de wereld om afspraken online te maken, ook bij de kapper. Daarom is een externe afspraakmodule geïmplementeerd. Een plek waar websitebezoekers gemakkelijk een van de meer dan 100 salons kunnen vinden en direct een afspraak kunnen maken. Op de website is ook een inspiratietool te vinden. Op basis van hun eigen haar krijgen websitebezoekers hier blogs, categorieën en producten die in de winkel te koop zijn te zien. Inspiratie en sales mogelijkheden in één!
De beleving van de website heeft hier twee doelen. Aan de ene kant is het doel om mensen die een afspraak willen maken zo snel mogelijk daarheen te leiden. Aan de andere kant willen we mensen die inspiratie zoeken zo lang mogelijk op de website houden.
De AMI Card
AMI Kappers geven net dat beetje meer met de AMI Card. Met dit spaarprogramma konden klanten al langere tijd punten sparen in de winkel. Deze punten konden vervolgens ingewisseld worden voor kortingen op behandelingen of producten.
Nu hebben we ervoor gezorgd dat de AMI Card ook online gebruikt kan worden. De pasjes kunnen dus niet alleen in de winkel gescand worden, maar ook in de webshop kunnen klanten hun puntensaldo checken, aankopen doen, afspraken maken en salonbezoeken inzien. Een digitaal pasje is nu al voldoende om te genieten van de voordelen.